Energa Obrót otrzymała zaświadczenie, które potwierdza, że spółka spełnia wymagania „Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej i Paliw Gazowych Towarzystwa Obrotu Energią”.
W dniach 7-8 grudnia 2023 roku w Enerdze Obrocie został przeprowadzony audyt, który miał na celu sprawdzenie czy spełniamy wymagania „Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej i Paliw Gazowych Towarzystwa Obrotu Energią” (dalej: Dobre Praktyki). Audyt prowadziła jednostka certyfikująca TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., która jest częścią międzynarodowego koncernu TÜV Rheinland Group. Ze strony Energi Obrotu za koordynację odpowiedzialne były Aneta Garczyk oraz Liliana Czepułkowska z Biura Zarządzania Regulacyjnego i Compliance.
Czym są Dobre Praktyki TOE?
Dobre Praktyki zostały przygotowane przez Towarzystwo Obrotu Energią (dalej: TOE). Dokument ten zawiera katalog działań rzetelnych sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w odniesieniu do klientów w gospodarstwach domowych. Energa Obrót jako członek TOE już w 2014 roku podpisała deklarację przystąpienia do stosowania Dobrych Praktyk. Potwierdzeniem, że stosujemy Dobre Praktyki jest pozytywny wynik z audytu, w którym cyklicznie uczestniczymy.
Jak przebiegał audyt?
Na początku grudnia 2023 roku 15 pracowników Energi Obrotu wzięło udział w kolejnym audycie. Audytor szczegółowo analizował kwestie od zawarcia umowy, przez rozpatrywanie spraw klientów, fakturowanie, windykację aż po rozwiązanie umowy. Audytor był również zainteresowany badaniami jakości obsługi klientów, przetwarzaniem danych osobowych klientów i pozyskiwaniem od nich zgód marketingowych. Odwiedził też jeden z salonów sprzedaży. Przedstawiciele Energi Obrotu omawiali z audytorem zagadnienia ze swoich obszarów i odpowiadali na jego pytania. Dobre przygotowanie do audytu i rzeczowe rozmowy, pozwoliły na sprawny przebieg spotkań z audytorem.
22 lutego 2024 roku otrzymaliśmy zaświadczenie, które potwierdza pozytywny wynik z zakończonego audytu. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w audycie! To nie koniec starań. Każdego dnia swoimi działaniami musimy udowadniać, że jesteśmy rzetelnym sprzedawcą, który stosuje Dobre Praktyki.