Przejdź do głównej treści
  • Zaloguj się
Logo Energa
 
  • DOM
  • FIRMA
  • BIZNES
  • PRODUKTY OZE

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Energa Obrót S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej energa.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 23 wrzesień 2019 roku
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27 czerwiec 2025 roku


Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymaganiami WCAG 2.1 AA z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niezgodność z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848 ze zm.) wynika z wyzwań technologicznych i jest związana głównie z obsługą formularzy przez technologie asystujące. Dokładamy wszelkich starań, aby korzystanie z portalu energa.pl było w pełni dostępne cyfrowo. Planowane poprawki i spełnienie wymagań do końca września 2025 roku.

1.3.5 – Określenie pożądanej wartości
Nie wszystkie pola formularzy zawierają informację o oczekiwanym formacie danych lub zakresie wartości (np. wymagany format daty, liczby).

2.2.2 – Pauza, zatrzymanie, ukrycie
Obecnie nie ma możliwości zatrzymania lub wyłączenia animacji. Planujemy wdrożyć panel ułatwień dostępu, który to umożliwi.

2.4.3 – Kolejność fokusu
Niektóre elementy (np. selecty w formularzach oraz komponent mapy) mogą nie być dostępne z poziomu klawiatury w poprawnej kolejności.

2.4.7 – Widoczny fokus
Fokus klawiatury może nie być dostatecznie widoczny na niektórych elementach (m.in. selecty, komponent mapy).

3.3.1 – Identyfikacja błędu
Użytkownik nie zawsze otrzymuje jasną informację o popełnionym błędzie podczas wypełniania formularza.

3.3.2 – Etykiety lub instrukcje
Niektóre pola formularzy nie zawierają wystarczających informacji dla użytkowników – np. czytnik odczytuje tooltip jako rozwijane menu. W przypadku pól liczbowych brakuje informacji, że wpisanie znaku specjalnego będzie błędem.

3.3.3 – Sugestie korekty błędów
Po wystąpieniu błędu użytkownik nie zawsze otrzymuje wskazówkę, jak poprawić dane.
 

4.1.3 – Komunikaty o stanie
Niektóre elementy dynamiczne (np. rozwijane sekcje FAQ, podpowiedzi w polu „ulica”) nie przekazują czytnikom informacji o stanie – np. czy lista jest rozwinięta czy zwinięta.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 25 czerwiec 2025 roku
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 czerwiec 2025 roku


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Energa Obrót S.A.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Skargę związaną dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz złożyć mejlowo, telefonicznie lub listownie. Skargę na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt albo usługę rozpatrzymy w ciągu 30 dni.


Pozostałe informacje

Portal klienta ENERGA24

Energa.pl udostępnia następujący serwis obsługi klienta ENERGA24: https://24.energa.pl/ - sprawdź deklarację dostępności tego portalu.

Aplikacje mobilne

Serwis obsługi ENERGA24 może być wyświetlany także w aplikacji ORLEN VITAY. Za dostępność aplikacji odpowiada jej wydawca. Energa Obrót S.A nie ma wpływu na dostępność samej aplikacji, ale dba o to, żeby portal ENERGA24 był dostępny cyfrowo. Więcej informacji znajdziesz w naszej deklaracji dostępności.

Dostępność architektoniczna

Prace nad udostępnieniem dostępności architektonicznej naszych Salonów Sprzedaży są w trakcie.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nie udostępniamy usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM).



KONTAKT

  • Kontakt dla domu
  • Kontakt dla firm
  • Kontakt dla biznesu

OFERTA I UMOWA

  • Prąd dla domu
  • Prąd dla firm
  • Prąd dla biznesu
  • Fotowoltaika i pompy ciepła
  • Stacje ładowania
  • Efektywność energetyczna
  • Umowa dla domu
  • Umowa dla firm

OBSŁUGA

  • Obsługa dla domu
  • Obsługa dla firm
  • Zamrożenie cen prądu
  • Struktura paliw

POLITYKA PRYWATNOŚCI

  • Ochrona danych osobowych | klauzule informacyjne
  • Obowiązek informacyjny serwisów
  • Polityka cookies
  • Poradnik | Bezpieczne w internecie
  • Poradnik | Bezpieczne hasła

ENERGA OBRÓT

  • O nas
  • Zarząd Spółki
  • Rada Nadzorcza
  • Grupa Energa
  • REMIT
  • Dla akcjonariuszy
  • Zostań naszym partnerem
  • Podmioty współpracujące
  • Pozytywne inicjatywy
  • BLOG Zielone pojęcie

  • Polityka prywatności
  • Ustawienia cookies
  • 2025 Copyright by Energa

  • BIP