Informacje, jak czytać naszą fakturę znajdziesz tutaj.
Jak czytać fakturę?
Gdzie znajdę wszystkie moje faktury?
Informację o swoich fakturach znajdziesz tutaj.
Jak zrezygnować z faktur papierowych?
Fakturę elektroniczną możesz aktywować wygodnie w naszym serwisie ENERGA24
- Wszystkie faktury elektroniczne są dostępne 24h/7 dni w tygodniu
- Powiadomienie o wystawionej eFakturze możemy wysłać smsem lub na adres e-mail
Co to jest konto fakturowe?
Numer konta fakturowego znajdziesz w numerze swojej faktury.
Sprawdź jak zarządzać swoim kontem fakturowym w serwisie ENERGA24.
Dlaczego mam inny numer punktu poboru energii (PPE)?
Zgodnie z międzynarodowym standardem GS1/GSRN nasi klienci otrzymali nowe numery punktów poboru energii (PPE).
Zmiana numeru PPE nie wymaga aneksu do umowy. Nowy numer klienci znajdą na swojej fakturze oraz na koncie w serwisie ENERGA24.
Co oznacza struktura PPE
Struktura kodu PPE GS1, który stosuje Energa Operator to 5902438S1S2S3S4S5S6S7S8S9S10K. Kolejne znaki kodu oznaczają:
- 590 – prefiks polskiej organizacji GS1;
- 2438 – numer Energi Operatora w Systemie GS1;
- S1-10 – unikalny identyfikator danego PPE;
- K – cyfra kontrolna.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Energi Operatora.
Co daje eFaktura?
- wygodę i łatwość przechowywania - powidomienie o wystawionej eFakturze możemy wysłać smsem lub na adres e-mail
- eFaktura ma taką samą wartość prawną jak faktura papierowa
- usługa aktywacji eFaktury jest bezpłatna
Jak mogę złożyć reklamację błędnej faktury?
Swoją sprawę możesz zgłosić do nas na kilka sposobów
- telefonicznie pod numerem 555 555 555 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00, koszt połączenia wg stawek Twojego operatora),
- w serwisie ENERGA24,
- osobiście w naszych salonach sprzedaży – po otrzymaniu potwierdzenia ze sprzedaży,
- Poprzez czat (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00).
Jak zapłacić fakturę online?
Opłacenie faktury online krok po kroku:
- Aby zapłacić fakturę online zaloguj się na swoim koncie w serwisie ENERGA24.
- Jeżeli nie posiadasz konta, przygotuj numer klienta znajdujący się na fakturze oraz PESEL i przejdź proces rejestracji.
- W serwisie wejdź w zakładkę Płatności. Wybierz dowolną fakturę lub notę, za którą chcesz zapłacić.
- Na ekranie pojawi się lista banków obsługująca usługę. Wybierz ten, w którym posiadasz konto i zaloguj się do niego. Jednorazowo można dokonać płatności do 5 000 zł.
- Zatwierdź płatność do realizacji. Gotowe!
Kiedy eFaktura jest uznawana za doręczoną?
- W momencie kiedy eFaktura jest dostępna na Twoim koncie klienta.
Możesz otrzymywać powiadomienie sms lub email o wystawieniu eFaktury.
Jak zmienić adres e-mail, na który otrzymuję powiadomienia o wystawionej eFakturze?
- Zaloguj się do serwisu ENERGA24,
- Wejdź w zakładkę EDYCJA DANYCH / Powiadomienia,
- Zmień adres e-mail,
- Kolejne powiadomienie e-mail zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail.
Czy mogę otrzymać duplikat faktury?
Możesz to zrobić poprzez wygodny dla Ciebie sposób kontaktu z nami:
Kiedy wystawiacie faktury?
Faktury wystawiamy w okresach rozliczeniowych jedno- lub dwumiesięcznych zgodnie z warunkami Twojej umowy i na podstawie odczytów, które przekaże nam dystrybutor[1]. W szczególnych sytuacjach możemy Cię rozliczyć na podstawie wyszacowanego lub prognozowanego zużycia prądu – sytuacje te określamy w Twojej umowie.
[1] Nie dotyczy to Ciebie, jeśli jesteś rozliczany według grupy taryfowej R.
Kiedy będę dostawać faktury?
- Faktury wystawiamy w okresach rozliczeniowych jedno- lub dwumiesięcznych zgodnie z warunkami Twojej umowy.
- Fakturę papierową otrzymasz od nas pocztą tradycyjną, standardowo w ciągu kilku dni od jej wystawienia.
- Fakturę elektroniczną (eFakturę) masz zawsze pod ręką na swoim koncie w ENERGA24 lub na swojej poczcie e-mail.
Co zrobić jeśli czekam na fakturę dłużej niż zwykle?
- Sprawdź na naszej stronie, czy opóźnienie nie wynika z prac systemowych. Mogą być one związane na przykład z wdrożeniem nowych funkcjonalności w systemie. Komunikaty o czasowym wstrzymaniu fakturowania publikujemy na naszej stronie lub w serwisie obsługi ENERGA24.
- Jeżeli brak faktury nie wynika z prac systemowych, skontaktuj się z nami poprzez dostępne kanały kontaktu.
Jak włączyć powiadomienia dotyczące faktur?
Powiadomienia możesz włączyć na swoim koncie w ENERGA24 w zakładce „Edycja danych”. Możesz w niej ustawić powiadomienia SMS i e-mail o wystawieniu nowej faktury papierowej lub eFaktury oraz przypomnienie o terminie płatności. Dzięki powiadomieniom nie przegapisz terminu płatności.
Jak mogę samodzielnie zdecydować o wystawieniu faktury?
Jeżeli chcesz samodzielnie decydować o wystawieniu faktury, aktywuj usługę Rozliczenia Rzeczywiste. Usługę możesz aktywować, gdy posiadasz moc umowną mniejszą niż 16kW.
Jak działają Rozliczenia Rzeczywiste?
Raz w miesiącu sprawdzasz, jakie zużycie prądu pokazuje Twój licznik. Logujesz się na swoje konto w ENERGA24 i podajesz nam swój stan licznika. System weryfikuje dane i pokazuje Ci kwotę do zapłaty. Na Twoim koncie, w zakładce „Faktury” pojawi się faktura. W ENERGA24 możesz ją szybko opłacić. Więcej informacji jak korzystać z Rozliczeń Rzeczywistych znajdziesz na naszej stronie.
Jak zmienić dane na fakturze?
Adres korespondencyjny możesz zmienić w serwisie obsługi ENERGA24. Jeśli nie masz ENERGA24, zgłoś zmianę danych za pośrednictwem jednego z naszych kanałów kontaktu. Jeśli zmienił się właściciel nieruchomości, musisz przepisać licznik.
Gdzie znajdę numer konta do zapłaty?
Indywidualny numer konta do zapłaty znajdziesz na pierwszej stronie swojej faktury.
Co jeśli pomyliłem numer konta do wpłaty?
Najpierw upewnij się, czy pieniądze nie wróciły na Twoje konto. Jeśli jednak przelew trafił na konto innego klienta, możesz złożyć wniosek o przeksięgowanie.
Jak zawnioskować o przeksięgowanie?
O przeksięgowanie możesz zawnioskować:
- telefonicznie – przeksięgowania między kontami tego samego klienta (ten sam NIP);
- elektronicznie – zgłoszenie w serwisie obsługi ENERGA24,
- czat - zgłoszenie z podaniem wymaganych danych oraz załączeniem dokumentów;
- pisemnie – pismo lub uzupełniony wniosek o przeksięgowanie z podaniem wymaganych danych oraz załączeniem dokumentów;
- osobiście – przekaż pracownikowi w salonie uzupełniony wniosek o przeksięgowanie.
Co w przypadku nadpłaty lub niedopłaty?
Aby uzyskać informację na temat nadpłaty lub niedopłaty:
- sprawdź saldo SMS-em - więcej informacji o usłudze znajdziesz tutaj;
- zaloguj się do serwisu obsługi ENERGA24;
- zadzwoń na infolinię pod numer 555 555 555 (koszt połączenia według stawek operatora telefonicznego).
Jeśli masz niedopłatę, jak najszybciej dopłać brakującą kwotę.
Jeśli masz nadpłatę i nie poprosisz o jej zwrot – kwotę nadpłaty przeznaczymy na opłacenie Twojej następnej faktury lub jej części.
Jeśli chcesz otrzymać zwrot nadpłaty, możesz to zrobić w następujący sposób:
- elektronicznie - jeśli korzystasz z serwisu obsługi ENERGA24, podaj numer konta do zwrotu. Więcej informacji znajdziesz tutaj;
- telefonicznie – zadzwoń pod numer 555 555 555 (koszt połączenia według stawek operatora telefonicznego)
- tradycyjnie w formie papierowego wniosku - pobierz wniosek o zwrot nadpłaty, a następnie wypełniony dokument zostaw w naszym salonie lub wyślij na adres korespondencyjny Energa Obrót S.A., al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk.
Jak działają Rozliczenia Rzeczywiste?
Raz w miesiącu sprawdzasz, jakie zużycie prądu pokazuje Twój licznik. Logujesz się na swoje konto w ENERGA24 i podajesz nam swój stan licznika. System weryfikuje dane i pokazuje Ci kwotę do zapłaty. Na Twoim koncie, w zakładce „Faktury” pojawi się faktura. W ENERGA24 możesz ją szybko opłacić. Więcej informacji jak korzystać z Rozliczeń Rzeczywistych znajdziesz na naszej stronie.
- Serwis ENERGA24
- Przewodnik po fakturze za prąd od Energi
- Wszystko o fakturze
- Rozliczenia i płatności
- Saldo rachunku
- Reklamacje i zgłoszenia
- Brak prądu, zadłużenie?
- Energa Obrót a Energa Operator
- Wszystko o liczniku
- Portal Mój Licznik
- Zmiana danych osobowych
- Jak podpisać umowę
- Cenniki
- Dokumenty do pobrania
- Prosument