Doładowanie licznika przedpłatowego umożliwia zakup porcji energii z dowolną częstotliwością - na kilka dni, tydzień, bądź miesiąc. Jest to wygodny sposób rozliczeń znany np. użytkownikom telefonów komórkowych działających w systemie przedpłatowym (na kartę).
Tu znajdziesz informacje o liczniku przedpłatowym
Co to jest doładowanie licznika przedpłatowego?
Gdzie mogę kupić doładowanie?
Dla Twojej wygody, wprowadziliśmy nowoczesne i łatwo dostępne formy doładowania liczników przedpłatowych.
Kod doładowania licznika przedpłatowego możesz kupić poprzez:
- internetowy formularz doładowania licznika przedpłatowego;
- podczas codziennych zakupów w sieci naszych partnerów - Moje Doładowania oraz BluePay;
- swoje konto w serwisie ENERGA24
Jak doładuję licznik?
- Płacisz wybraną przez siebie sumę pieniędzy.
- W zamian dostajesz 20-cyfrowy kod, dzięki któremu doładujesz swój licznik.
- Gdy wprowadzisz kod przy użyciu klawiatury do licznika, na wyświetlaczu pojawi się ilość kWh zakupionej energii.
- Cały czas możesz sprawdzić ile energii (kredytu) masz jeszcze do wykorzystania. Dzięki temu na bieżąco kontrolujesz zużycie.
Jak mogę wprowadzić kod do licznika?
Do wprowadzania kodu służy klawiatura licznika.
- Wciśnij klawisz [ # ], na wyświetlaczu pojawi się wtedy „C ____"
- Wpisz 20 cyfrowy kod
- Jeśli się pomylisz skasuj klawiszem [ * ] ostatnie cyfry kodu lub rozpocznij od nowa naciskając klawisz [ # ]
- Gdy pojawi się informacja „dobry", oznacza to, że kod jest poprawny. Następnie wyświetli się liczba doładowanych kWh
- Wprowadzona porcja energii zostanie dodana do wcześniej posiadanej ilości kWh
Pamiętaj, że kod doładowania który kupujesz jest przypisany tylko do Twojego licznika. Raz wykorzystany kod nie może być użyty ponownie.
Gdzie mogę złożyć reklamację płatności/doładowań licznika przedpłatowego?
Jeżeli chcesz złożyć reklamację płatności lub doładowania licznika przedpłatowego w sieci moje rachunki, moje doładowania skontaktuj się z firmą BillBird S.A.
Infolinia: +48 12 293 34 00*
e-mail: support@billbird.pl
*koszt połączenia według stawek Twojego operatora telefonicznego
Jeżeli chcesz złożyć reklamację płatności i usługi doładowania licznika przedpłatowego przez Internet skontaktuj się z firmą Autopay S.A:
Infolinia: 58 760 48 44*
e-mail: energa@autopay.pl
*koszt połączenia według stawek Twojego operatora telefonicznego
Jak są naliczane opłaty stałe za prąd do licznika przedpłatowego?
Opłaty stałe naliczamy raz w miesiącu, przy pierwszym zakupie. Są one identyczne w każdym kanale zakupu - Internet, punkty sieci Moje Doładowania.
Po jakim czasie następuje doładowanie przez Internet?
- Czas dostarczenia kodu zależy od czasu realizacji przelewu.
W przypadku banków z listy na stronie doładowania, przelew jest błyskawiczny (do 15 minut). W przypadku banków spoza listy, przelew realizowany jest następnego dnia roboczego. - Kod doładowania wysyłamy po zaksięgowaniu wpłaty.
W przypadku opóźnienia w dostarczeniu kodu, skorzystaj z linku "zgłaszanie reklamacji" na stronie doładowania.
Mam problem z doładowaniem licznika przedpłatowego
Jeśli masz problem z doładowaniem licznika:
- upewnij się, czy korzystasz z poprawnej karty (szczególnie, jeśli w ostatnim czasie zmieniliśmy Ci grupę taryfową, co mogło wiązać się z wydaniem nowej karty);
- sprawdź, czy kwota zakupu nie jest za niska – spróbuj wpisać wyższą kwotę.
Jeśli masz problem z doładowaniem na stronie www.energa.pl, zgłoś nam reklamację.
Nie mam kodu doładowania, a pobrało mi środki z konta
W takiej sytuacji zgłoś reklamację do operatora płatności.
Jak mogę sprawdzić stan licznika przedpłatowego?
Aktualny liczba kWh wyświetla się na liczniku.
Jak mogę wymienić swój licznik na przedpłatowy?
Możesz to zrobić w kilku krokach:
1. Zgłoś chęć zmiany na stronie internetowej Energi Operatora. W formularzu wybierz typ zgłoszenia: odpłatna wymiana licznika na licznik przedpłatowy. Do zgłoszenia dołącz wypełnione zlecenie wykonania usługi, które znajdziesz na stronie internetowej Energi Operatora.
2. Po pozytywnej weryfikacji wniosku Energa Operator wystawi Ci fakturę za wykonanie usługi wymiany lub instalacji licznika przedpłatowego. Informację o wysokości opłaty instalacyjnej znajdziesz na stronie Energi Operatora.
3. Gdy zapłacisz fakturę, Energa Operator wyśle Ci pismo z:
- informacją o konieczności zawarcia umowy na licznik przedpłatowy;
- zgodą na wymianę licznika na przedpłatowy;
- potwierdzeniem zapłaty za wymianę lub montaż licznika przedpłatowego.
4. Jeśli nie zapłacisz za licznik przedpłatowy w wyznaczonym terminie, Energa Operator rozpatrzy zgłoszenie negatywnie, skoryguje wystawioną fakturę i wyśle Ci pismo o negatywnej weryfikacji.
Aby dokończyć wymianę licznika, podpisz umowę na prąd w jednym z naszych salonów sprzedaży.
Jak mogę wymienić licznik przedpłatowy na zwykły?
Wymianę licznika możesz zgłosić online, przez telefon lub w salonie sprzedaży.
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie w zakładce „umowa”.
Nowy model liczników przedpłatowych
Energa Operator opublikował na swojej stronie artykuł o wymianie liczników przedpłatowych na liczniki zdalne. W artykule znajdziesz linki do filmów instruktażowych prezentujących funkcje nowych urządzeń.
- Serwis ENERGA24
- Przewodnik po fakturze za prąd od Energi
- Wszystko o fakturze
- Rozliczenia Rzeczywiste
- Doładowanie licznika przedpłatowego
- Rozliczenia i płatności
- Saldo rachunku
- Brak prądu, zadłużenie?
- Reklamacje i zgłoszenia
- Energa Obrót a Energa Operator
- Oferta a Taryfa
- Wszystko o liczniku
- Portal Mój Licznik
- Zmiana danych osobowych
- Jak podpisać umowę
- Taryfy i cenniki
- Dokumenty do pobrania
- ORLEN Charge
- Prosument